Στο προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook δημοσίευσε ο Βασίλης Δημάκης τα παρακάτω δύο κείμενα τα οποία και αναδημοσιεύουμε.
Η πρώτη ακολούθησε την επίσκεψη που δέχτηκε από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Μάρκου και μια συζήτηση για το κόστος που έχει το βραχιολάκι και λίγοι γνωρίζουν και η δεύτερη μια ιστορία ελπίδας…
1
Πριν ξεκινήσω, θέλω να διευκρινίσω ότι δεν ανήκω σε κανέναν πολιτικό κόμμα!
Η πολιτική μου τοποθέτηση άλλωστε, είναι γνωστή σε όλους τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ!
Σήμερα το μεσημέρι με επισκέφτηκε ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Μάρκου με τη δικηγόρο κυρία Αναστασία Πρεκετέ!
Η συζήτηση αναλώθηκε όπως ήταν φυσικό σε θέματα που αφορούν, ταλανίζουν και ταλαιπωρούν όσους εκπαιδεύονται κατά την κράτηση!
Μεταξύ άλλων, ανέφερα για την φοίτηση με γεωεντοπισμό (βραχιολάκι) όπου το εκάστοτε Τριμελές Πειθαρχικό Συμβούλιο φυλακής ζητά από τους κρατούμενους που σπουδάζουν -επιβάλλει στην ουσία- να το πληρώσουν αφού με άλλον τρόπο δεν θα τους δοθεί η άδεια!
Ο νομοθέτης με σαφήνεια ορίζει ότι :
Όταν τεκμαίρεται από τα φορολογικά έγγραφα του καθενός που αιτείται βραχιολάκι για σπουδές, ότι αδυνατεί να το πληρώσει, δεν το πληρώνει και το κόστος το αναλαμβάνει το κράτος!
Όπως στην περίπτωσή μου!
Το κόστος ημερήσιας χρήσης είναι 12,90 € !
Μιλάμε για 13 περίπου ευρώ την ημέρα, είναι πάρα πολλά λεφτά!
Ειδικά για όποιον δεν έχει, αποδεδειγμένα !
Υπάρχουν φοιτητές που έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά κατά της απόφασης του Συμβουλίου λόγω “επιβολής” της πληρωμής, αλλιώς δεν σπουδάζεις!
Οι έχοντες δηλαδή σπουδάζουν, οι μη έχοντες δεν σπουδάζουν ή σπουδάζουν βαρυγκομώντας!
Ούτε εγώ ανήκω στους έχοντες, ανήκω στους μη έχοντες!
Γιατί εγώ δεν το πληρώνω και οι άλλοι που έχουν τα ίδια φορολογικά έγγραφα, που τεκμαίρουν και πιστοποιούν την ίδια ακριβώς αδυναμία καλούνται να πληρώσουν;
Γιατί δεν απολαμβάνουν το νόμο ολάκερο όπως εγώ;
Δεν υφίσταμαι καμία διακριτική μεταχείριση! Ούτε έχω απολαύσει ποτέ καμία τέτοια!
Εκτός και αν εννοούμε “διακριτική μεταχείριση προς το χείριστο”…
Σαν αυτή που απήλαυσα πριν ενάμιση μήνα… !!!
Έχει εκτεθεί το θέμα αυτό δημόσια, αρκετές φορές, αλλά κωφεύουν!
Ο κ. Μάρκου σήμερα είπε ότι θα γίνει ερώτηση στη Βουλή γι’ αυτό το θέμα!
Υπάρχουν κρατούμενοι σπουδαστές, που μαζεύουν ρεφενέ χρήματα, στερούμενοι βασικά είδη πρώτης ανάγκης για να βγουν έξω να σπουδάσουν!
Απλά το αναφέρω …
Μιλήσαμε για τη μη απόδοση του ευεργετικού υπολογισμού ημερών στην ποινή σε ό,τι αφορά το Λύκειο!
Τις λυκειακές δομές που έχουν ψηφιστεί, υπάρχουν στο νόμο, αλλά οι οποίες είναι άφαντες στην ουσία!
Την πολιτική αποθάρρυνσης που εφαρμόζεται, δηλαδή, όσοι τελειώνουν το σχολείο δεύτερης ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε), θα πρέπει να διαλέξουν ή να σπουδάσουν ή να φύγουν νωρίτερα από τη φυλακή…
Αφού δεν αποδίδεται όταν φοιτείς στο Λύκειο η μείωση της ποινής και επανέρχεται όταν τελειώσεις το Λύκειο, δηλαδή στο πανεπιστήμιο!
Ποιος τυφλός δεν θέλει το φως του;
Ποιος θα διαλέξει να ακολουθήσει το Λύκειο χωρίς καν αυτό το “καρότο” μπροστά, άνευ μαστιγίου, που είναι ένα κίνητρο για να συνεχίσεις…
Πλήρης αποθάρρυνση για την ανώτατη εκπαίδευση και επιβάλλεται τεχνηέντως και επί σκοπού!
Όσοι κρατούμενοι πέρασαν στις προηγούμενες Πανελλήνιες Εξετάσεις στο πανεπιστήμιο δεν έχουν λάβει ακόμη τον έπαινο από τον Υπουργό που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 500 ευρώ!
Για να γίνει λίγο πιο κατανοητή η κατάσταση που σας περιγράφω και οι “ξεκάθαρες” καλές τους προθέσεις, περί της εκπαίδευσης κατά την κράτηση το λέω αυτό!
Και ένα σωρό άλλα θέματα και παθογένειες του σωφρονιστικού συστήματος, σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των κρατουμένων, οι οποίες τέθηκαν υπόψη του κυρίου Βουλευτού και της κ. Πρεκετέ και για κάποια εκ των θεμάτων θα γίνει ερώτηση στη Βουλή!
Όπως π.χ. το βραχιολάκι και ποιον τελικά να επιβαρύνει το κόστος χρήσης, όταν ο κρατούμενος δεν δύναται εκ των πραγμάτων και εκ των φορολογικών του εγγράφων να το πληρώσει!
Ευχαριστούμε πολύ τον κύριο Μάρκου και οποιονδήποτε άλλον έρχεται, καλή τη προθέσει, και έχει σκοπό να βοηθήσει σε ετούτη εδώ την απερίγραπτη κατάσταση που βιώνουμε όλοι οι σπουδαστές κρατούμενοι και που θα μπορούσε εύκολα να την παραλληλίσει κανείς, με τους “κόπρους του Αυγεία”!
Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ζητάμε τη λύση του προβλήματος από έναν αρμόδιο πολιτικό φορέα, ο οποίος να κρατάει ρόπαλο σαν τον Ηρακλή …
2
Κατά την εξέλιξη της ασύγγνωστης μεταγωγής μου στο σωφρονιστήριο Γρεβενών και των παρελκόμενών της, (καραντίνα 14 ημερών και απεργίας πείνας και δίψας)!
Μετά το πέρας όλων αυτών των δυσάρεστων και συνάμα βασανιστικών περιπετειών που δυσμενώς βίωσα, τοποθετήθηκα μέχρι την επίσημη διαταγή και εκτέλεση της επαναμεταγωγής μου -για κάποιες μέρες- στην πτέρυγα εργαζομένων!
Εκεί λοιπόν, συναντήθηκα με πολλούς παλιούς φίλους και απέκτησα πολλούς νέους!
Με περισσή έκπληξη δέχτηκα ένα ανιδιοτελές και πέρα για πέρα συγκινητικό ανθρώπινο κύμα στήριξης, προς τον εξασθενημένο μου οργανισμό και την κακή μου ψυχική κατάσταση!
Το οποίο λειτούργησε απευθείας επουλωτικά -προς κάθε κατεύθυνση- περιθάλποντάς με πανταχή !
Τους ευχαριστώ πολύ όλους τους!
Θα είμαι πάντα δίπλα τους όποτε και να το θελήσουν!
Ειδικά δε σε θέματα που άπτονται της εκπαίδευσης κατά την κράτηση!
Πέρα από όλα αυτά όμως, στις αλλεπάλληλες συζητήσεις που είχαμε με τα παιδιά και σε πολλές εκατέρωθεν ερωταπαντήσεις -ένεκα εμπέδωσης της γνωριμίας μας- αλλά και της ικανοποίησης των αποριών τους για τον τρόπο λειτουργίας του γεωεντοπισμού (βραχιολάκι) που απολαμβάνω εδώ και περίπου τρία χρόνια ήδη…
ανακάλυψα κάτι το οποίο θέλω να μοιραστώ με όλους σας, μιας και με έκανε να αισθανθώ όμορφα ως άνθρωπος και “ενσυναισθηματικα” ως συγκρατούμενός τους!
Σε ένα μέρος σαν αυτό, που σπανίως απαντάται η ελπίδα και τα όνειρα παύουν να “φύονται”, ανακάλυψα και διαπίστωσα ταυτόχρονα, ό,τι πιο ανθρώπινο, αλληλέγγυο, συνεργατικό και ελπιδοφόρο!!!
Μιλώντας με τον Β.Φ. τον Ε.Δ. τον Μ.Κ. και τον Λ. μου ανέφεραν ότι είχαν μάθημα με τον Λ. ως διδάσκοντα!
Αφού ο Λ. είναι γνώστης Μαθηματικών, Φυσικής και χημείας και τους προγυμνάζει εθελοντικά για τις επικείμενες Πανελλήνιες Εξετάσεις !
Αποσκοπώντας ο καθένας τους, την επιτυχή τους εισαγωγή σε κάποιο εκ των Ελληνικών Πανεπιστημίων!
Που εγώ το θεωρώ δεδομένο, από αυτά που διαπίστωσα ιδίοις όμμασι!
Το αίσθημα θαυμασμού που με κατέκλυσε και ένιωσα για κάθε έναν τους, ειλικρινά δεν περιγράφεται!
Μπράβο τους!!!
Αμέσως μου ήρθε στο μυαλό το “πενία τέχνας κατεργάζεται”… (!)
Εννοώντας προφανώς, “πενία” για γνώση! Εκεί όπου το επίσημο κράτος απουσιάζει ή και ακόμη, πολιτική του είναι η αποθάρρυνση για όποιον μετά το Σ.Δ.Ε (σχολείο δεύτερης ευκαιρίας) αποπειραθεί να ακολουθήσει το Λύκειο, αφού δεν απολαμβάνει ημέρες μείωσης στην ποινή του όποιος αποφασίσει να πάει Λύκειο…
Θεωρούμε ότι γίνεται στοχευμένα και όχι εκούσια !
Ένεκα αποτροπής από την πλέον μεταβατική εκπαίδευση πού είναι η Λυκειακή, αφού εκ των πραγμάτων είναι η “κερκόπορτα” που σε εισάγει στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα!
Έχω θίξει με εκτενέστατο τρόπο το θέμα προσωπικά, πάνω από δύο φορές επίσημα προς τους τότε αρμόδιους Υπουργούς δια μέσω της “πρωτοβουλίας για τα δικαιώματα των κρατουμένων” !
“Φωνή βοώντος εν τη ερήμω” (;)
Αυτά τα παιδιά λοιπόν, με μόνα όπλα την ισχυρή τους θέληση, την ανθρωπιά τη συνεργατικότητα και την αλληλεγγύη, παλεύουν να ξεπεράσουν την ηχηρή και στοχευμένη απουσία του Κράτους, σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση κατά την κράτηση (!)
Η οποία αποτελεί “θεμέλιο λίθο” του σωφρονισμού και της επανένταξης παραδεδεγμένα!
Εθελοντισμός δεν υπάρχει στα Γρεβενά, διότι είναι μακριά η φυλακή από το αστικό κέντρο!
Δεν μπορούμε παρά να συγχαρούμε τα παιδιά και να τους ευχηθούμε καλή επιτυχία στις επικείμενες Πανελλήνιες Εξετάσεις!
Κλείνοντας θα ήθελα να τους πω και εγώ προσωπικά ότι με έκαναν να νιώσω ότι υπάρχει ελπίδα!!!