Με κόντρες στη Βουλή, ξεσπάθωμα των ακροδεξιών, φασιστών και ομοφοβικών και κάλεσμα και του Αρχιεπίσκοπου για ονομαστική ψηφοφορία, αναμένεται να υπερψηφιστεί την Πέμπτη 15/2 ο νόμος για τα ομόφυλα ζευγάρια, από βουλευτές της ΝΔ (με πολλές διαρροές), αλλά με θετική ψήφο από ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Πλεύση και Νέα Αριστερά. Φασιστοειδείς Σπαρτιάτες, Νίκη, Βελόπουλος – και ΚΚΕ θα καταψηφίσουν.

Στο σημείωμά μας θα μας απασχολήσουν οι θέσεις των… αριστερών.

Είναι γνωστή η στάση του ΚΚΕ για τα ομόφυλα ζευγάρια που λίγο ως πολύ -φαινομενικά μόνο– μπορεί να αλλάζει όταν το καλούν οι συνθήκες. Έτσι και τώρα, όταν τέθηκε το νομοσχέδιο για τον γάμο των ομόφυλων και την τεκνοθεσία (σε μια εκρηκτική συγχρονία με τις καταλήψεις σε πάνω από τις μισές σχολές στην Ελλάδα για να μην περάσει τον νομοσχέδιο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια και με τους αγρότες να έχουν κατακλείσει τους δρόμους της Ελλάδας και της Ευρώπης, λίγους μήνες πριν τις ευρωεκλογές), το ΚΚΕ από εκεί που δήλωνε ότι πλέον έχει ξεπεραστεί η ομοφοβία στο εσωτερικό του και πως είναι κακόβουλο ψέμα να ισχυρίζεται κανείς το αντίθετο, επανέρχεται με αντιεπιστημονικές δηλώσεις που μπορεί να ζηλέψει μόνο η δεξιά πτέρυγα της εκκλησίας και της ακροδεξιάς. Με ισχυρισμούς ότι ο Σόρος, η «JP Morgan», η «General Electric» κρύβονται πίσω από το ΛΟΑΤΚΙ κίνημα, με σκοπό να φτιαχτούν «άφυλοι άνθρωποι 2.0», «ένα έμβιο ανθρωποειδές ρομπότ (cyborg), ένα ουδέτερο ανθρώπινο σώμα – βιολογικό εργαστήριο, που θα επιδέχεται απεριόριστες τεχνικές μεταβολές και άμεσες εντολές διακυβέρνησης», όπως έγραψε μάλιστα μέλος της Κ.Ε. του ΚΚΕ.

Έχει γράψει αρκετά εκτενώς η συντρόφισσα Κ. Μάτσα για την ιστορική υλιστική αντίληψη του θεσμού της οικογένειας, κατά τους Μαρξ και Ένγκελς, όπως και οι σύντροφοι της «Κομμουνιστικής Επανάστασης» αρκετά επιτυχημένα αναδεικνύουν την άβυσσο που υπάρχει μεταξύ του μαρξισμού και της αντίληψης για την υπεράσπιση του «υγιούς» ανθρώπου. Για τον γνήσιο κομμουνισμό ισχύει ότι η κατάργηση του καπιταλισμού, του κράτους, της ιδιοκτησίας και η κίνηση προς μια κομμουνιστική κοινωνία είναι αυτή που οδηγεί στην απονέκρωση του θεσμού του παραδοσιακού γάμου και της οικογένειας. Ο Λένιν οι μπολσεβίκοι το εφάρμοσαν αυτό το 1922 με την κατάργηση του παλιού ποινικού κώδικα, ο οποίος απαγόρευε την ομοφυλοφιλία. Γιατί στην τελική η Οκτωβριανή επανάσταση, η αρχή της παγκόσμιας κοινωνικής επανάστασης, έφερε σαν αντανάκλαση μια μικρή ή μάλλον μεγάλη επανάσταση και στις ενδοοικογενειακές σχέσεις και σεξουαλικές σχέσεις.

Η Αλεξάνδρα Κολοντάι έγραφε ότι «Η ιστορία δεν ξαναείδε τέτοια ποικιλία διαπροσωπικών σχέσεων όπως ο ακατάλυτος γάμος και ‘σταθερή οικογένεια’, ‘ελεύθερες ενώσεις’, μυστική μοιχεία, ένα κορίτσι που ζει ανοιχτά με την ερωμένη της σε αυτό που ονομάζεται γάμος, γάμος σε ζευγάρια, γάμος ανά τρεις ακόμα και ο περίπλοκος γάμος τεσσάρων ανθρώπων! Και βεβαίως δεν αναφέρομαι στις ποικίλες μορφές του εμπορευματοποιημένου έρωτα», (Α. Kollontai: «Sexual Relations and the Class Strugle»,1921)

Η σωστότερη απάντηση στην Κ.Ε. του ΚΚΕ θα ήταν να ασχοληθεί με την πρόσφατη ιστορία του κινήματος για το έμφυλο ζήτημα στην Ελλάδα και να μην κλείνει το θέμα με φράσεις όπως ότι «ο δικαιωματισμός δεν έχει ταξικό πρόσημο», βάζοντας το ζήτημα στο γραφειοκρατικό συρτάρι των ασυζήτητων. Ένα κομμάτι του ΛΟΑΤΚΙ κινήματος, η πιο δεξιά του πτέρυγα, βεβαίως υποκινείται συχνά από τον ιμπεριαλισμό. Τι έχουν όμως να πουν για την δολοφονία του Zακ/Zackie; Το ΚΚΕ σιωπούσε οικτρά εκείνη την περίοδο, αν και οι διαδηλώσεις και συγκρούσεις που ακολούθησαν ήταν από τους ταξικούς φορείς και οργανώσεις. Πόσο αταξική ήταν τελικά η δολοφονία του Ζακ ή μήπως ήταν μικροαστικός δικαιωματισμός η εναντίωση σε αυτήν;

Πέραν του ΚΚΕ, η ΟΚΔΕ-Εργατική Πάλη -που είναι και τροτσκιστικής αναφοράς- δεν μπόρεσε να συγκρατήσει την γνωστή ομοφοβία της και βγήκε στο ΚΚΕ από τα δεξιά, γράφοντας με περηφάνια ως τίτλο της ανακοίνωσής της «Όχι: στον ομόφυλο γάμο – στην εμπορευματοποίηση παιδιού-γυναίκας-τεκνοποίησης».

Για τον ζήτημα της εμπορευματοποίησης του παιδιού και του γυναικείου σώματος δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρέπει να είμαστε ενάντια. Όμως, οι συντάκτες της ανακοίνωσης προσθέτουν:

«Μήπως είναι άραγε το ίδιο πράγμα η υιοθεσία από ετερόφυλο ή ομόφυλο ζευγάρι; Όχι, γιατί στην υιοθεσία πρέπει να επιδιώκεται η όσο το δυνατόν πληρέστερη υποκατάσταση των βιολογικών γονέων. Μόνο το ετερόφυλο ζευγάρι είναι φορέας της απαραίτητης ισορροπίας σε ένα παιδί, το οποίο καλείται να ζήσει έξω από τη βιολογική του οικογένεια, εξασφαλίζοντας την ύπαρξη και συμπληρωματικότητα μητέρας και πατέρα, που είναι απαραίτητη για την ισορροπημένη ανάπτυξη του παιδιού. Για τον ίδιο λόγο δεν πρέπει να δίνεται δικαίωμα υιοθεσίας από ομόφυλο/η σύντροφο του ενός βιολογικού γονέα, δεν πρέπει να αποχωρίζεται το παιδί από τον βιολογικό γονέα του άλλου φύλου.

Τίποτε δεν αλλάζει το γεγονός ότι κι ένα ετερόφυλο ζευγάρι μπορεί να είναι κακοί γονείς, όπως άλλωστε κι ένα ομόφυλο. Η ακαταλληλότητα των ομοφυλόφιλων θετών γονέων δεν έγκειται απλώς στα ατομικά χαρακτηριστικά τους (χαρακτήρας, μόρφωση, συναισθηματική ετοιμότητα για τον ρόλο του γονέα), που μπορεί να συντρέχουν και στην περίπτωση ετεροφυλόφιλων φυσικών ή θετών γονέων. Το πρόβλημα είναι οι ίδιες οι προσωπικές επιλογές των ομοφυλόφιλων, γιατί στερούν το παιδί από τα αναγκαία συμπληρωματικά πρότυπα μητέρας-πατέρα, προκαλώντας σύγχυση γύρω από τη διάκριση και τον προορισμό των δύο φύλων, μάλιστα σε ένα ήδη επιβαρυμένο από την απουσία των φυσικών γονέων παιδί.»

Όπως φαίνεται οι σύντροφοι της ΟΚΔΕ δεν έχουν στο νου τους ποια είναι η οικογένεια που διαμορφώνει ο καπιταλισμός στην παγκόσμια κρίση και παρακμή του: Πατριαρχία, Γυναικοκτονίες και να μεγαλώνει ολοένα και πιο πολύ το ποσοστό των χωρισμένων γονιών. Αλήθεια, όλα αυτά τα παιδιά που δεν στερούνται τα «αναγκαία συμπληρωματικά πρότυπα μητέρας-πατέρα» και βιώνουν καθημερινά όμως μια πατριαρχική αγριότητα πως διαμορφώνονται; Γιατί οι ακραίοι φασίστες και κάθε λογής μεσαιωνικοί θρησκόληπτοι που αποτελούν το «απαραίτητο» αρσενικό πρότυπο, μπορούν να έχουν παιδί, αλλά ένα άξιο ζευγάρι ομόφυλων που έχει περάσει την μακρόχρονη και επώδυνη διαδικασία εξέτασης για να αποδειχθεί ότι είναι άξιοι να αναθρέψουν έναν άνθρωπο, γιατί να μην μπορούν να υιοθετήσουν ένα παιδί; Ήταν ο περίπλοκος γάμος 4 ατόμων που περιέγραφε η Αλεξάνδρα Κολοντάι «αστικός ή μικροαστικός δικαιωματισμός»;

Επίσης πότε ακριβώς υπήρξε στην ανθρώπινη ιστορία η εποχή που «τα αναγκαία συμπληρωματικά πρότυπα μητέρας-πατέρα» ήταν επωφελή για το παιδί; Τα πρότυπα ως πρότυπα είναι κοινωνικές κατασκευές, με βάση την κυρίαρχη ιδεολογία. Γιατί στην τελική και ο κοινωνικός ρόλος της μητέρας και του πατέρα διαμορφώθηκε μέσα στην πατριαρχική καπιταλιστική κοινωνία, έχει πάνω

του το βάρος αιώνων ταξικής καταπίεσης, διακρίσεων και προκαταλήψεων που στη σημερινή εποχή της παρακμής σφραγίζονται από τις διάφορες μορφές βαρβαρότητας.

Ο κοινωνικός ρόλος της μητέρας και του πατέρα στην σημερινή εποχή είναι προϊόν της ίδιας ιστορικής εμπειρίας, ενώ σκοπό έχουμε να χτίσουμε το μέλλον όπου η σημερινή πραγματικότητα θα φαίνεται τόσο άγνωστη όσο τα μουσεία ανθρώπων στο Βέλγιο και το εμπόριο σκλάβων μπροστά στα μάτια ενός μαθητή γυμνασίου που κατά προσωπική του τύχη δεν έχει γνωρίσει ακόμα την βαρβαρότητα αυτού του κόσμου.

Είναι βέβαιο άλλωστε ότι στο ανεξουσίαστο μέλλον η εννοιολογική σημασία του φύλου θα είναι απαλλαγμένη από τις έμφυλες διακρίσεις και τις κοινωνικές ανισότητες του παρόντος, θα έχει μια εντελώς διαφορετική σημασία από σήμερα.

https://www.902.gr/eidisi/politiki/354612/oi-stohoi-toy-kefalaioy-metamfiesmenoi-se-atomika-dikaiomata-stin-epohi-toy

https://neaprooptiki.gr/o-engkels-kai-i-oikogeneia/

https://www.okde.gr/archives/21056

https://marxismos.com/anakoinwsh-kke-gia-omofyla-zeygaria-paraxaraksh-tou-kommounismou