ΠΕΝΤΕ ΓΕΓΟΝΟΤΑ, ΔΥΟ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΣΚΟΤΑΔΙ ΚΑΙ ΦΩΣ
1. Ιρλανδία 28/11/2018: Δικαστήριο αθωώνει 27χρονο που αρχικά στραγγάλισε και στη συνέχεια βίασε 17χρονη επειδή το θύμα φορούσε σέξι εσώρουχο. Το «αποδεικτικό στοιχείο» επέδειξε η συνήγορος υπεράσπισης κατά τη διάρκεια της δίκης… Μετά την δημοσίευση της απόφασης ακολούθησαν μεγάλες διαδηλώσεις στους δρόμους του Δουβλίνου ενώ ακόμα και εντός του κοινοβουλίου η βουλευτής Ρουθ Κόππινγκερ εμφάνισε ένα δαντελένιο εσώρουχο σαν ένδειξη διαμαρτυρίας λέγοντας: «Μπορεί να φαίνεται ντροπιαστικό να δείχνω ένα εσώρουχο εδώ μέσα… αλλά πως νομίζετε ότι νιώθει ένα θύμα ή μία γυναίκα στις συνεχείς προβολές του εσωρούχου της σε ένα δικαστήριο;»
2. Ιταλία 29/11/2018: Εγκρίνεται από την κάτω βουλή το σκληρό αντιμεταναστευτικό σχέδιο νόμου που κατέθεσε ο ακροδεξιός Υπουργός Εξωτερικών και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ματέο Σαλβίνι και προβλέπει δραματική συντόμευση των αδειών παραμονής, ιδιαιτέρως αυτών που παραχωρούνται για ανθρωπιστικούς σκοπούς που είχαν διετή διάρκεια αντικαθιστώντας τις με αντίστοιχες μονοετείς «ειδικής προστασίας» ή εξαμηνιαίες όταν υπάρχει «φυσική καταστροφή στη χώρα καταγωγής». Επίσης ο νόμος δίνει τη δυνατότητα για κατεπείγουσα απέλαση ατόμων που αιτούνται άσυλο εφόσον οι αρχές τους κρίνουν ως «επικινδύνους» .
3. Ελλάδα 29/11/2018: Ο πεφωτισμένος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος στο κυριακάτικο κήρυγμά του αναφέρει ότι η Γη αποτελεί τον μοναδικό πλανήτη του σύμπαντος. Επικαλέστηκε μάλιστα ένα τηλεφώνημα που δέχτηκε από Έλληνα επιστήμονα του οποίου βέβαια το όνομα, δυστυχώς, δεν κατάφερε να συγκρατήσει…
4. Ελλάδα 22/9/2018: Μετά από τον βάναυσο ξυλοδαρμό που δέχτηκε ο Ζακ Κωστόπουλος από δύο φασιστοειδείς ιδιοκτήτες αφήνοντας τον σχεδόν αναίσθητο σπεύδουν άλλα οκτώ με στολές και διακριτικά της ΕΛ.ΑΣ και τον αποτελειώνουν. Φυσικά ακολουθεί στήριξη από το σωματείο τους με τον γενικό γραμματέα των Ειδικών Φρουρών να αναφέρει χαρακτηριστικά : ««Οι συνάδελφοί μου κάνουν αυτό που έπρεπε να κάνουν. Έχουν πάει εκεί με σήμα του κέντρου επιχειρήσεων της Άμεσης Δράσης για άτομο που κρατείται από περαστικούς και έχει διαπράξει ληστεία. Όχι μόνο ενεργούν σωστά, κάνουν άριστα τη δουλειά τους», είπε προσθέτοντας πως «δεν θα πάει με τριαντάφυλλο ο αστυνομικός για να χειροπεδήσει». Το σύνολο βέβαια των ΜΜΕ έσπευσαν να σκοτώσουν για δεύτερη και τρίτη φορά τον Ζακ προσπαθώντας να βγάλουν λάδι όλους όσους αναμείχθηκαν στη δολοφονία του και προτάσσοντας τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του Ζακ που ένα όχι μικρό κομμάτι του κοινωνικού συνόλου αποστρέφεται. Αξίζει να αναφερθεί ότι συνήγοροι υπεράσπισης των οκτώ αστυνομικών είναι οι γνωστοί ακροδεξιοί πρώην βουλευτές Πλεύρης και Μαντούβαλος.
5. Ελλάδα 23/12/2018: Εργαζόμενος -ντελιβεράς σε φαγάδικο στο Περιστέρι Μοχάμεντ (SHAKIL CHAUDHRY MOHAMMAD) ύστερα από παραπλανητική παραγγελία, δέχεται μαφιόζικη επίθεση από τον πρώην εργοδότη του και από έναν ακόμα “μπράβο” του. Η αιτία της ενέδρας και του ξυλοδαρμού είναι οι διεκδικήσεις ενσήμων του Μοχάμεντ από τον πρώην εργοδότη του, ο οποίος αν και απασχολούσε τον εργαζόμενο επί 375 ημέρες για 7 και πλέον ώρες καθημερινά, του κολλούσε ένσημα για εργασία μόνο 8 ωρών την εβδομάδα με αποτέλεσμα ο Mοχάμεντ να μην διαθέτει ούτε καν επαρκή ένσημα για την παραμονή του στην Eλλάδα.
ΕΙΚΟΝΑ ΠΡΩΤΗ: ΣΚΟΤΑΔΙ- «ΟΙ ΣΤΥΛΟΒΑΤΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ» (GEORGE GROSZ, 1926)
Πολλοί διαβάζοντας αυτά τα γεγονότα ίσως θα θεωρούσαν ότι δεν υπάρχει καμιά σύνδεση μεταξύ τους. Εξετάζοντάς τα όμως με περισσότερη προσοχή γίνεται κατανοητό ότι αποτελούν κρίκους της ίδιας αλυσίδας του απόλυτου σκότους του κοινωνικού συστήματος (καπιταλισμός) που καλούμαστε να ζήσουμε. Έρχεται έτσι στο μυαλό το περίφημο έργο του Γερμανού ζωγράφου Τζορτζ Γκρος (George Grosz} «Οι Στυλοβάτες της Κοινωνίας» (1926 ).
Το έργο σατιρίζει με ανελέητο τρόπο τα μέλη εκείνα του κοινωνικού συστήματος, που ο Γερμανός ζωγράφος θεωρούσε ως “πυλώνες” του. Έτσι λοιπόν παρατηρούμε:
1) Μπροστά τον εκπρόσωπο της αριστοκρατίας και του κεφαλαίου. Στα χέρια του κρατάει μια μπύρα και ένα ξίφος, ενώ από το ανοιχτό κεφάλι του ξεπροβάλλει ένα πολεμικό άλογο. Στη γραβάτα του βρίσκεται η σβάστικα, ενώ το μονόκλ που φοράει συμβολίζει την ελαττωματική του όραση. Η σκληρή έκφραση του προσώπου του αντικατοπτρίζει το τέρας του φασισμού και του εθνικισμού.
2) Πίσω του αριστερά τον εκπρόσωπο του τύπου. Στα χέρια του κρατάει μια εφημερίδα και ένα ματωμένο φτερό παγωνιού. Στο κεφάλι του φοράει μια χύτρα που συμβολίζει την κενότητα του.
3) Δεξιά τον εκπρόσωπο της εξουσίας. Στο χέρι του κρατάει ένα φυλλάδιο που αναφέρει “o σοσιαλισμός πρέπει να δουλέψει”, ενώ από το κούφιο κεφάλι του ξεπροβάλλει μια… σκατούλα (συγγνώμη).
4) Πίσω τους τον παπά. Φανατικός και με τα μάτια του κλειστά, επιδίδεται στο κήρυγμα του, αδιαφορώντας για την καταστροφή πίσω του.
5) Πίσω από τον παπά τους στρατιώτες, οι εκφράσεις τους άγριες, οι φλόγες του πολέμου και της βίας βάφουν τα πρόσωπά τους κόκκινα. Επιδίδονται σε διάφορες πράξεις καταστροφής.
Αφεντικά -Τύπος – Πολιτικοί – Εκκλησία – Δυνάμεις καταστολής και καταστροφής. O Grosz ξέχασε τον εκπρόσωπο της δικαιοσύνης. Οι πυλώνες του συστήματος της βίας και του ανορθολογισμού. Σκοτάδι.
ΕΙΚΟΝΑ ΔΕΥΤΕΡΗ: ΦΩΣ «ΣΤΥΛΙΤΕΣ» από την ταινία «ΤΟ ΜΕΤΕΩΡΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ» (Θ. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ), 1991
Οι πραγματικοί πυλώνες της κοινωνίας είναι εκείνοι που αφιερώνουν τη ζωή τους προκειμένου να πραγματοποιηθεί ο κοινωνικός μετασχηματισμός μέσω της οδού της προλεταριακής επανάστασης που θα απελευθερώσει μια για πάντα τους λαούς της Γης από τα δεσμά του ζόφου, της δυστυχίας και της ερημοποίησης. Είναι οι «Στυλίτες» που φέρνουν το φως όπως εξαιρετικά τους παρουσιάζει στο αριστούργημα του «Το μετέωρο βήμα του πελαργού» ο σκηνοθέτης Θόδωρος Αγγελόπουλος.
Χαλβατζής Aλέξης