Tα πλοία δεμένα στα λιμάνια

του Θόδωρου Κουτσουμπού

Μετά τη 48ωρη απεργία στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, η ΠΝΟ και τα ναυτεργατικά σωματεία κήρυξαν νέα 48ωρη απεργία την Κυριακή 12 και Δευτέρα 13 Δεκέμβρη. Θεωρούν εμπαιγμό την πρόταση των εφοπλιστών για 0% αύξηση το 2020, 0% αύξηση για το πρώτο 10μηνο του 2021, 1% για το δίμηνο Νοέμβρη–Δεκέμβρη 2021 και 1% για το 2022!

Ταυτόχρονα, κυβέρνηση–ΥΕΝ αρνούνται κάθε συζήτηση για τα μεγάλα και οξυμένα εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά προβλήματα που αφορούν το αντεργατικό νομοθετικό πλαίσιο, όπως οι μειωμένες οργανικές συνθέσεις, η κατάργηση της ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία, η εκτεταμένη εφοπλιστική παραβατικότητα στην ΣΣΕ καθώς και στα συνταξιοδοτικά ζητήματα που είναι στο επίκεντρο των διεκδικήσεων μας.

Παράλληλα, εφοπλιστές–κυβέρνηση–ΥΕΝ, σε στενή συνεργασία με τους γνωστούς–άγνωστους μεγαλοαγρότες, οργανώνουν και στήνουν σκηνικό υπονόμευσης της απεργίας, επιχειρώντας την ενεργοποίηση της αντιδραστικής αντιαπεργιακής νομοθεσίας, με σκοπό να κινηθούν απεργοσπαστικά πλοία ασφαλείας για την εκτέλεση δρομολογίων σε κάθε δρομολογιακή γραμμή.

Το πρωί της Παρασκευής 10 Δεκέμβρη στο πολύβουο συνήθως λιμάνι του Πειραιά, επικρατούσε σιγή. Όλα τα πλοία αγκυροβολημένα, οι μηχανές σβηστές, οι μπουκαπόρτες κλειστές, κανένας περιφερόμενος επιβάτης. Ούτε λιμενικό, ούτε όμως και απεργοί…

Ήταν η πρώτη ημέρα της διήμερης απεργίας των ναυτεργατών που ξεκίνησε τα χαράματα της Παρασκευής και θα λήξει τα μεσάνυχτα του Σαββάτου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ η πανελλαδική απεργία σε όλα τα λιμάνια της χώρας σημειώνει μαζική και καθολική συμμετοχή. Η ανακοίνωση επισημαίνει ότι:

Οι Ναυτεργάτες, παρά την υπονομευτική στάση των δυνάμεων της πλειοψηφίας της ΠΝΟ (εργοδοτικός–κυβερνητικός συνδικαλισμός) στην προηγούμενη απεργία του Νοέμβρη, για άλλη μια φορά εξέφρασαν την σθεναρή απόφασή τους να αγωνιστούν διεκδικώντας πραγματικές λύσεις στην υπογραφή ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις και επίλυση των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών τους προβλημάτων.

Τα Ναυτεργατικά προβλήματα αυξάνονται και οξύνονται από την πολιτική κυβέρνησης–εφοπλιστών και η αγανάκτηση του Ναυτεργατικού κόσμου έχει φθάσει στο αποκορύφωμά της.

Ο εμπαιγμός και η κοροϊδία από τον ΣΕΕΝ, αναφορικά με τα ψίχουλα για τις ΣΣΕ που προτείνει για την τριετία 2020–2023, απορρίπτονται από την συντριπτική πλειοψηφία των Ναυτεργατών, όπως επίσης η γραμμή των εκπτώσεων που έχει εγκαινιάσει η πλειοψηφία της ΠΝΟ.

Παράλληλα συνεχίζεται η αδιαλλαξία κυβέρνησης–ΥΕΝ που αρνούνται με την σειρά τους κάθε συζήτηση για την αντιμετώπιση των εργασιακών και ασφαλιστικών τους αιτημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό αναδεικνύεται ως μοναδική διέξοδος η πρόταση της ΠΕΝΕΝ για συνέχιση και κλιμάκωση του απεργιακού αγώνα μέχρι τέλος.

Η ευθύνη για την ταλαιπωρία των επιβατών και τα όποια προβλήματα δημιουργούνται στις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και τα νησιά βρίσκεται αποκλειστικά στην κυβέρνηση και στους Ακτοπλόους εφοπλιστές.

Ο αγώνας των Ναυτεργατών είναι δίκαιος και πρέπει να εκφραστεί σε αυτόν η πιο πλατιά αλληλεγγύη από τα Συνδικάτα και άλλους μαζικούς και λαϊκούς φορείς.

Φωτογραφίες: Θόδωρος Κουτσουμπός