Από τις πρώτες κιόλας μέρες της νέας σχολικής χρονιάς διευθυντές σχολείων στην Κρήτη ασκούν πιέσεις σε εκπαιδευτικούς να ετοιμάσουν μηχανισμό αντιμετώπισης ενδεχόμενων καταλήψεων.
Συγκεκριμένα, οι διευθυντές ζητάνε «προληπτικά» από τους διδάσκοντες να τους στείλουν τις διευθύνσεις των «ψηφιακών τάξεών» τους» και γίνονται οι απαραίτητες προετοιμασίες ώστε μέσω της κατασταλτικής μεθόδου της τηλεκπαίδευσης να φρενάρουν ένα ενδεχόμενο μεγάλο κύμα σχολικών καταλήψεων στην Κρήτη. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι για τις περιπτώσεις καταλήψεων υπάρχουν, μάλιστα, σχετικές προβλέψεις για την αναπλήρωση των διδακτικών ωρών που χάνονται.
Η κυβέρνηση προστρέχει στην τηλεκπαίδευση σε κάθε ενδεχόμενη δυσκολία που βρίσκουν τα σχολεία, είτε αυτή είναι μια έντονη χιονόπτωση είτε ένα κύμα καταλήψεων, αποσύροντας τις ευθύνες της για το άθλιο βούρκο στον οποίο βρίσκεται το δημόσιο σχολείο και εξισώνοντας την τηλεκπαίδευση με την απόδοση τής διά ζώσης διδασκαλίας.
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου:
«Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου γίνεται τις τελευταίες μέρες αποδέκτης καταγγελιών από συναδέλφους σχετικά με την προσπάθεια κάποιων διευθυντών σχολείων να «προετοιμάσουν» καθηγητές και μαθητές ενόψει ενδεχόμενων καταλήψεων. Οι διευθυντές ζητάνε «προληπτικά» από τους διδάσκοντες να τους στείλουν τις διευθύνσεις των «ψηφιακών τάξεών» τους.
Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου τονίζει για μία ακόμα φορά ότι σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιήσουν δικό τους εξοπλισμό ή χώρο για την παροχή «τηλεκπαίδευσης». Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει στη νομοθεσία που να επιτάσσει διδασκαλία μέσω Webex, πέραν του σχολείου υπηρέτησης. Η περίφημη «εγκύκλιος» δεν συνιστά παρά μια οδηγία χωρίς παραπομπές σε νομικές διατάξεις και επομένως είναι άνευ υποχρεωτικού χαρακτήρα. (Γι’ αυτό εξάλλου δεν έχει τιμωρηθεί πειθαρχικά κανένας διδάσκων που επικαλέστηκε αδυναμία παροχής «τηλεκπαίδευσης» με ίδια μέσα).
Καθιστούμε επίσης σαφές πως οι εκπαιδευτικοί δεν οφείλουν να υπακούν σε προφορικές «εντολές», πολύ περισσότερο όταν αυτές είναι πέρα και έξω από κάθε θεσμικό και νομικό πλαίσιο. Είναι γνωστό εξάλλου πως για τα υπό κατάληψη σχολεία προβλέπονται τρόποι αναπλήρωσης των διδακτικών ωρών. Η «τηλεκπαίδευση» στις καταλήψεις δεν προσφέρει τίποτα σε παιδαγωγικό επίπεδο, ούτε σε επίπεδο κάλυψης της ύλης, απλά τιμωρεί – επίσης εκτός νομικού πλαισίου – με «απουσίες» τους μαθητές που είτε συμμετέχουν στην κατάληψη, είτε αντιμετωπίζουν τεχνικά προβλήματα. Για αυτόν τον λόγο δεν πρέπει ούτε webex να γίνεται στις καταλήψεις, ούτε να περνιούνται απουσίες στους μαθητές.
Θυμίζουμε επίσης ότι, σύμφωνα με απόφαση της Γ.Σ των Προέδρων ΕΛΜΕ στις 25/9/2021, η ΟΛΜΕ έχει κηρύξει απεργία – αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία. Η απεργία – αποχή βρίσκεται σε ισχύ, δεν έχει – ευλόγως – προσβληθεί νομικά από το υπουργείο και μπορούμε να την επικαλεστούμε. Σε αυτό το πλαίσιο δεν έχουμε και καμία υποχρέωση να στείλουμε “links”.
Είναι σαφές ότι τα προβλήματα στην Παιδεία δεν λύνονται με απειλές ή νομικές ακροβασίες. Και αν η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ έχει τους λόγους της να καταφεύγει σε αυτές τις πρακτικές, οι συνάδελφοι διευθυντές μπορούν και οφείλουν να είναι με την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας,
μαζί με τους συλλόγους διδασκόντων και όχι απέναντι. Εάν προκύψουν καταλήψεις, χρέος μας είναι να παριστάμεθα έξω από τα σχολεία και να μην υποκύπτουμε σε προφορικές πιέσεις.
Τέλος, για όποιο τυχόν πρόβλημα προκύψει, καλούμε τους συναδέλφους να επικοινωνήσουν άμεσα με το σωματείο στο elmereth@gmail.com ή να καλέσουν τηλεφωνικά κάποιο από τα μέλη του Δ.Σ.»
Φ. Π.