Ο νέος είναι ωραίος αλλά ο παλιός είναι αλλιώς λέει μια ελληνική παροιμία και στην περίπτωση της τηλεοπτικής αδειοδότησης βρίσκει πλήρη εφαρμογή.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αφού κατάφερε μέσα από χίλια μύρια κύματα να καθυποτάξει τους εγχώριους εκπροσώπους της διαπλοκής, αφού έβαλε τους όρους της στα τοπικά έως χθες πανίσχυρα εκδοτικά συγκροτήματα και με το πράσινο φως των Βρυξελλών, επέβαλε τη δική της διαδικασία τηλεοπτικής αδειοδότησης για 4 μόνο σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας, έχασε στην προώθηση ενός «δικού της» καναλάρχη. Του Γιάννη Β. Καλογρίτσα. Και έχασε επειδή ήταν ο πλέον αδύναμος κρίκος στην αρένα της δημοπράτησης ανάμεσα στους λέοντες της τηλεοπτικής διαπλοκής που όλα τα έχουν δει και όλα τα έχουν κάνει. Ιδίως όταν αυτοί στην παρούσα φάση πήραν με το μέρος τους τον Ι. Στουρνάρα τον οποίο ο Αλέξης Τσίπρας αποδέχθηκε να τοποθετήσει ως διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, ακολουθώντας τις εντολές των ξένων επικυρίαρχων των Βρυξελλών.
Έτσι σε χρόνο dt αποκαλύφθηκε από τον πολέμιο πλέον της κυβέρνησης Δ. Κοντομηνά μέσω του Alpha που έμεινε εκτός τηλεοπτικών αδειών αλλά και το Star του Βαρδινογιάννη, πως η συμμετοχή του Καλογρίτσα του οποίου το πόθεν έσχες υποτίθεται πως ελέγχθηκε από την αρμόδια επιτροπή και επιβεβαιώθηκε ως οριστικός καναλάρχης με την υπογραφή του γενικού γραμματέα ενημέρωσης Λευτέρη Κρέτσου, στηριζόταν σε δάνεια της Τράπεζας Αττικής και σε εγγυήσεις μελλοντικών επενδύσεων.
Ανοίγοντας μικρή παρένθεση να σημειώσουμε πως με τα λεφτά του ταμείου των τεχνικών η Attica Bank έκανε τα πολιτικά παιχνίδια των τελευταίων κυβερνήσεων, οι οποίες την κρατούσαν διακριτικά εκτός του συστημικού τραπεζικού συστήματος. Για ευνόητους λόγους, όπως αποδείχθηκε στον πολιτικό καβγά που ξέσπασε ανάμεσα σε Μαξίμου και Ν.Δ για τις δανειοδοτήσεις της Τράπεζας και για τα πρόσωπα που την ήλεγχαν τα προηγούμενα χρόνια. Η δε Τράπεζα της Ελλάδας δια χειρός Στουρνάρα εξέδωσε πόρισμα μόνο για τα δυο έτη κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ως απάντηση στην έφοδο του ΣΔΟΕ στην κατοικία του τραπεζίτη για τις ανοιχτές υποθέσεις της συζύγου του και της διαφημιστικής εταιρείας του.
Το θέμα πλέον για το μέγαρο Μαξίμου, με δεδομένη την υπογραφή του Λ. Κρέτσου, ήταν απλό. Ή ξεμπλέκει με τη συμμετοχή του Χ. Καλογρίτσα ή θα πληρώσει το πολιτικό κόστος ως διαπλεκόμενη πλέον κυβέρνηση. Προτιμήθηκε η πρώτη επιλογή μιας και το Μαξίμου έχει επενδύσει πολλά στον περιβόητο πόλεμο κατά της διαπλοκής τον οποίο διεξάγει στην επικοινωνιακή σκακιέρα και όχι στην πραγματικότητα. Έτσι ο Καλογρίτσας «θυσιάστηκε» ως θύμα στην ήττα της κυβέρνησης και τα αντίπαλα κανάλια και sites έθαψαν τη συνέχεια των αποκαλύψεων για την Attica Bank. Προς το παρόν ο Αλέξης Τσίπρας μένει με τη νίκη των λαφύρων από την έξοδο του συγκροτήματος Μπόμπολα από την τηλεόραση και την κατάρρευση του συγκροτήματος του Σταύρου Ψυχάρη.
Πριν πούμε οτιδήποτε άλλο, να επισημάνουμε πως βεβαίως έπρεπε επιτέλους να δοθούν τηλεοπτικές άδειες, βεβαίως και έπρεπε να οριοθετηθεί η δική τους τηλεοπτική αγορά και να μπουν κανόνες στους ασύδοτους έως χθες καναλάρχες. Από αυτήν την παραδοχή μέχρι την πολιτική που ακολούθησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τις tv άδειες υπάρχει τεράστια απόσταση. Γιατί ο Αλέξης Τσίπρας και οι συν αυτώ ελεγκτές της κυβερνητικής εξουσίας επιχειρούν σε μαζική κλίμακα να ολοκληρώσουν τη δική τους πολύπλευρη παρέμβαση στο χώρο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Ανάμεσα στους στόχους τους ήταν και η απόκτηση ενός ελεγχόμενου τηλεοπτικού σταθμού πανελλαδικής εμβέλειας με έναν διακείμενο φιλικά καναλάρχη. Ο Χ. Καλογρίτσας ωστόσο όπως αποδείχθηκε, είχε πολλούς σκελετούς στη ντουλάπα και κυρίως δεν διέθετε ρευστότητα. Το επόμενο βήμα στην τακτική που ακολουθεί η κυβέρνηση στο χώρο των ΜΜΕ ενέχει επίσης υψηλά ρίσκα μιας και είναι ένα σύνθετο παιχνίδι πάρε-δώσε με επιχειρηματίες που έχουν μεγάλες απαιτήσεις και σε άλλους τομείς της οικονομίας και κυρίως διαθέτουν και… ευρωπαϊκές πλάτες.
Mατίνα Παπαχριστούδη